If you have a complaint about the ownership of a picture or text, please contact me (juanribera@telefonica.net) directly and I will be sure to remove it at request as soon as possible.
jueves, 12 de marzo de 2009
La misteriosa Christine Wanless
Ahora que estoy con la discografía de Biff Bang Pow! y The Revolving Paint Dream, me llama la atención la desconocida figura de la cantante que aparece en los discos de ambos. Gracias a la web Vivonzeureux! del francés JC Brouchard -ocasional colaborador en Biff Bang Pow! en el single "Someone Stole My Wheels" y al que dedicaron el instrumental surf "The Whole World´s Turning Brochard!"- he conseguido saber que se llama Christine Wanless. En varias web le llaman "la Nico de Creation", una exageración como otra cualquiera, pero es indudable que la chica tiene una voz preciosa y que las canciones con ella a la voz mejoran muchísimo. No hay más que comparar la versión de "The Beat Hotel" incluida en "The Girl Who Runs The Beat Hotel" con la incluida en "The Acid House Album" o la maravillosa interpretación de "Electra´s Crying Loaded in The Basament", mi canción favorita de The Revolving Paint Dream.
Esto es lo que dice wikipedia de The Revolving Paint Dream. La foto del post está sacada de http://vivonzeureux.fr/Pages/pidgsomeonestolemywheels.html
The band was formed in London in 1983 by Andrew Innes, who had previously played guitar for Alan McGee's band The Laughing Apple, and also contributed to McGee's later band, Biff Bang Pow!.[1] The band also featured Innes's girlfriend Christine Wanless on vocals, Ken Popple (also of Biff bang Pow!) on drums, and part-time contributions on guitar from McGee himself.[1][2] The band's debut single, the psychedelic "Flowers are in the Sky"/"In the Afternoon", was released in early 1984, the second single on Creation Records.[3] Three years passed before the band's next release, the mini-LP Off to Heaven, Innes now a member of Primal Scream and Wanless now working as a press officer for Creation.[1] The band returned in 1989 with a new drummer, Luke Hayes, and a first full-length album, the experimental Mother Watch Me Burn.[3] The band's final release, the "Sun, Sea, Sand" single, was issued the same year.
Suscribirse a:
Enviar comentarios (Atom)
Archivo del blog
-
▼
2009
(118)
- ► septiembre (4)
-
▼
marzo
(37)
- Las casas de Momus
- Bob Stanley loco por los singles de vinilo
- el Kiko dice: HDIF = central del anorak infantil
- Fruitman!!!!!!
- El nuevo Ep de Liechtenstein, "Apathy" y "Somewher...
- Harmony Grass - "I Remember"
- Ten Classics of soft psych by Bob Stanley
- Rough Trade y la ética indie
- ¿Nadie vio el guateque en Canal 9?
- Hit Fallero: Swing Out Sister "You On My Mind" 1989
- ¡Your Heart Out 5!
- Comprado por ebay
- Hablando de Foxbase Alpha...
- Las dos mejores canciones de la historia para Trac...
- Exposición sobre Benoit Hennebert
- La misteriosa Christine Wanless
- Chris Connor Sings Gentle Bossa Nova - Arranged an...
- Camera Obscura en 4ad
- The Clean - "Beatnik"
- Hits de Your Heart Out 4
- Pacific Street: su calendario
- Darren Hayman - "Pram Town"
- Novedades de Marzo en Rev-Ola y él Records
- The Modern Folk Quartet - "This Could Be the Night"
- The Low Numbers y el blog de Your Heart Out
- Bobby Reed, "Foxbase Alpha" y los primeros Saint E...
- Click Opera: el blog de Momus
- The Clientele - "Losing Haringey"
- The Associates - "Breakfast"
- Jarvis Cocker y Richard Hawley djs en la BBC
- El libro de Paolo Hewitt editado en España y en ca...
- Simon Reynolds erre que erre
- Más Motown
- Se acabó el postmodernismo; comienza el Altermoder...
- Dos de la mejores canciones de la historia
- Jeremy Jay
- The Byrds - "Don´t Make Waves"
Datos personales
- silvina berenguer
- contact: silvinaberenguergomez@gmail.com
No hay comentarios:
Publicar un comentario